Załącznik 3

ZNAKI ODNOSZĄCE SIĘ DO PRZEJAZDÓW KOLEJOWYCH

 

Część A. Znaki ostrzegawcze

Znakiem, który należy stosować, jest znak Aa lub Ab, opisane w części A załącznika 1. Co się tyczy symbolu, który powinien być umieszczony na znaku, należy rozróżnić następujące przypadki:

a) W celu uprzedzenia o przejazdach kolejowych z zaporami lub półzaporami ustawionymi na przemian po obu stronach torów kolejowych powinien być stosowany symbol A, 26.

b) W celu uprzedzenia o innych przejazdach kolejowych powinien być stosowany symbol A, 27, który ma dwa wzory: A, 27a i A, 27b.

c) W celu uprzedzenia o zbliżaniu się do skrzyżowania z torami tramwajowymi, pod warunkiem że nie jest to skrzyżowanie określone w artykule 1 niniejszej konwencji, może być stosowany symbol A, 28.

Uwaga: Jeżeli uznaje się za potrzebne uprzedzenie o skrzyżowaniu drogi z torami kolejowymi, na których zarówno ruch kolejowy jest prowadzony z bardzo małą szybkością, jak i ruch drogowy jest regulowany przez pracownika kolejowego, dającego ręką niezbędne sygnały, należy stosować znak A, 20, opisany w części B załącznika 1.

Część B. Znaki umieszczane bezpośrednio przed przejazdami kolejowymi

Są trzy wzory znaku B, 7, o którym mowa w artykule 35 ustęp 2 konwencji: B, 7a, B, 7b i B, 7c.

Wzory B, 7a i B, 7b mają białe lub żółte tło i czerwone lub czarne obrzeże; wzór B, 7c ma białe lub żółte tło i czarne obrzeże; napis na wzorze B, 7c jest czarny. Wzór B, 7b powinien być stosowany tylko w przypadku, gdy linia kolejowa jest co najmniej dwutorowa; w razie stosowania wzoru B, 7c, dodatkowa tablica powinna być umieszczona tylko wówczas, gdy linia kolejowa jest co najmniej dwutorowa i w tym przypadku na tablicy powinna być wskazana liczba torów.

Normalna długość ramion krzyża powinna wynosić co najmniej 1,20 m (4 stopy). W razie braku dostatecznego miejsca, znak ten może być umieszczony w taki sposób, aby jego ramiona były skierowane ku górze i ku dołowi.

Część C. Dodatkowe znaki przed przejazdami kolejowymi

Tablicami, o których mowa w artykule 35 ustęp 3 niniejszej konwencji, są znaki A, 29a, A, 29b i A, 29c. Pasy powinny być nachylone w dół w kierunku jezdni.

Nad znakiem A, 29b i A, 29c może być umieszczony w ten sam sposób jak nad znakiem A, 29a znak ostrzegawczy, uprzedzający o przejeździe kolejowym.