z dnia 13 lipca 2004 r.
Sejm Republiki Litewskiej,
wykonując wolę obywateli Republiki Litewskiej wyrażoną w przeprowadzonym 10 i 11 maja 2003 r. referendum w sprawie członkostwa Republiki Litewskiej w Unii Europejskiej,
wyrażając przekonanie, że Unia Europejska szanuje prawa i podstawowe wolności człowieka, a członkostwo Litwy w Unii Europejskiej przyczyni się do efektywnego zapewnienia praw i wolności człowieka,
stwierdzając, że Unia Europejska szanuje narodową tożsamość i konstytucyjne tradycje praw członkowskich,
dążąc do zapewnienia Republice Litewskiej pełnoprawnego udziału w integracji Europy, jak rórnież bezpieczeństwa Republiki Litewskiej i dobra jej obywateli,
ratyfikując 16 września 2003 r. układ podpisany 16 kwietnia 2003 r. w Atenach przez Królestwo Belgii, Królestwo Danii, Republikę Federalna Niemiec, Republikę Grecji, Królestwo Hiszpanii, Republikę Francuską, Irlandię, Republikę Włoską, Wielkie Księstwo Luksemburg, Królestwo Niderlandów, Republikę Austrii, Republikę Portugalską, Republikę Finlandii, Królestwo Szwecji, Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej (państw członków Unii Europejskiej) oraz Republikę Czeską, Republikę Estońską, Republikę Cypryjską, Republikę Łotewską, Republikę Litewską, Republikę Węgierską, Maltę, Rzeczpospolitą Polską, Republikę Słowenii, Republikę Słowacką o przystąpieniu do Unii Europejskiej: Republiki Czeskiej, Republiki Estońskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Republiki Węgierskiej, Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej
przyjmuje i ogłasza niniejszy Akt Konstytucyjny:
1. Republika Litewska będąc państwem członkowskim Unii Europejskiej, dzieli kompetencje należące do swoich organów państwowych z instytucjami państw Unii Europejskiej lub powierza im te kompetencje w dziedzinach określonych w traktatach założycielskich Unii Europejskiej i w zakresie, w jakim wspólnie z innymi państwami członkowskimi Unii Europejskiej może wypełniać swe zobowiązania w tych dziedzinach i korzystać z uprawnień wynikających z członkostwa.
2. Normy prawne Unii Europejskiej są częścią systemu prawnego Republiki Litewskiej. Jeżeli wynika to z traktatów założycielskich Unii Europejskiej, normy prawne są stosowane bezpośrednio. W razie kolizji normy prawne Unii Europejskiej mają pierwszeństwo przed ustawami Republiki Litewskiej i innymi normami prawnymi Republiki Litewskiej.
3. Rząd informuje Sejm o propozycjach przyjęcia aktów prawnych Unii Europejskiej. Rząd konsultuje z Sejmem propozycje przyjęcia aktów prawnych Unii Europejskiej regulując dziedziny, które według Konstytucji Republiki Litewskiej, są związane z kompetencjami Sejmu. Sejm może rekomendować Rządowi Republiki Litewskiej stanowisko, jakie ma zająć wobec tych propozycji. Sejmowe Komisje Spraw Europejskich i Spraw Zagranicznych mogą w trybie określonym w regulaminie Sejmu przedstawić Rządowi opinie Sejmu w sprawie przyjęcia aktów prawnych Unii Europejskiej. Rząd rozważa rekomendacje lub opinie Sejmu lub jego komisji i w trybie przewidzianym w aktach prawnych informuje Sejm o ich wykonaniu.
4. Rząd rozpatruje w trybie przewidzianym w aktach prawnych propozycje przyjęcia aktów prawnych Unii Europejskiej. W odniesieniu do tych propozycji Rząd może podjąć decyzję lub rezolucję; art. 95 nie znajduje w tym zakresie zastosowania.